Träna mera och ät GI mat

Att träna och röra på sig har blivit allt mer centralt de senaste åren. Men framförallt så har det faktiskt kommit att bli nödvänligt för oss människor att få regelbunden fysisk aktivitet. Det har det å andra sidan alltid varit, men det verkar vara först nu som vi människor börjar ta vår hälsa på allvar. Och tur är väl det, för om vi inte tar han dom våra kroppar så kommer vi bli sjukare allt mer och i värsta fall dö i förtid.

Så vad exakt ska man egentligen göra för att ta han dom sin kropp på allra bästa sätt. Ja, det finns ju en hel del grundregler för detta och prio nummer ett är helt klart att gå ner i vikt, om man nu behöver det. Är man underviktig ska man givetvis göra det motsatta och försöka gå upp i vikt på ett hälsosamt sätt.

Men åter till viktminskningen! Att gå ner i vikt vet vi alla inte är det lättaste, så därför kan det vara bra med lite råd från andra. Jag tänkte ge lite GI tips för er som är intresserade av framförallt lågkolhydratkost. Som de flesta vet så är en diet med få kolhydrater den mest framgångsrika metoden när det kommer till att minska i vikt.

Det första man bör göra är att byta ut allt vanligt bröd, pasta och flingor mot fullkornsprodukter. Sen bör man försöka läsa på så mycket man kan och leta reda på roliga GI recept, så att man kan laga god och varierad mat. När man är uppe i en viktminskning är det viktigt att hålla motivationen uppe, och detta brukar göras bäst genom en varierad och smakfull kostplan.

Slutligen så vill jag uppmuntra alla där ute till att ta han dom sin kropp och hälsa bättre. Ni kommer inte ångra er om 20 år.